14.5.10

Carrera de fons: Ix! MacromassA


Avui els entusiastes musicals de la ciutat tornem a tenir cursa. Després dels estiraments de rigor començarem amb un ritme suau però constant amb els Ix!. Aquests els podríem situar dins d'aquesta new wave de la música catalana (on hi ha Manel, Raydibaum, Maria Comas, Estanislau Verded, Facto de la Fe...) que no se perquè, però de sobte “sembla” que interessa i agrada a tothom. Algú se’n recorda de Glissando*, Aina o les B-violet?

Els Ix! presentaran el seu segon àlbum L'Ingenu és Lliure. Indie rock molt ben fet. Hòstia ara m’han vingut al cap els Santpedro, que se n’haurà fet? No deixeu que em distregui que surto del camí i encara pendré mal. Ara toca apretar, progressivament fins agafar un bon ritme i comencem a esquivar tots els obstacles que ens vinguin per davant. La banda sonora la posen els Macromassa.

Pot semblar inventat, però la veritat és que recordaré sempre el primer cop que vaig escoltar els Macromassa. Un dia qualsevol de l’any 96 vaig posar a la meva cadena Hi-Fi Panasonic el disc UM-YU (Las flores amarillas también dan entradas nuevas a los perros). Vaig deixar que sonés uns minuts i de sobte em va entrar una sensació de mareig estranya, nàusees i malestar fruiï d’aquella música del dimoni! Música extrema, sense sentit, contundent, totalment instrumental i absenta de melodia. Allò em va noquejar. En aquell moment jo era un absolut ignorant. Ni LEM, ni Gracia Territori Sonor, ni John Zorn, ni molt menys (((gargall))). Amb el temps però, tot va començar a tenir sentit...

Sprint final i arribada a la meta. Avituallament i entrega de diplomes.

Data: Avui divendres 14/05/2010

Ix! - Lloc: El Sielu - Hora 23:30h - Preu: 9 l'€uris

Macromassa - Lloc: El Vermell - Hora 1:00h- Preu: by the face, que la cosa está mu mal